środa

Homotoksykologia rozróżnia..

Homotoksykologia (nauka, która traktuje wszystkie choroby, jako ściśle ukierunkowane procesy obronne przeciwko szkodliwym substancjom "homotoksynom") rozróżnia cztery rodzaje cellulitu:

1. Cellulit występujący u kobiet o mocnej budowie, u których kilogramy są „rozlokowane” w sposób jednolity. Przeważa tu element obrzękowy, występuje silne zatrzymywanie płynów w tkankach. Ten rodzaj cellulitu jest wynikiem spowolnionego metabolizmu, ma charakter rozproszony, obrzękowy, zwiotczeniowy, umiejscawia się najczęściej od strony wewnętrznej i po zewnętrznej stronie ud.

2. Cellulit występujący u kobiet wysokich, smukłych, naturalnie eleganckich i bez nadwagi. Cellulit i nadmierne otłuszczenie ciała lokują się u nich w dolnej części brzucha i górnych partiach bioder. Można u nich zauważyć tendencję do demineralizacji, przez co skóra bywa często sucha i cechuje się zaburzonym odżywianiem tkanek. W tkance łącznej utrzymuje się równowaga między włóknami kolagenu i elastyny. W tym typie cellulitu przeważa element włóknisto-grudkowy.

3. Cellulit występujący u kobiet o regularnej i atletycznej budowie ciała, dobrze umięśnionych. Nie są otyłe, tylko mocno zbudowane, masywne. U tych kobiet cellulit lokuje się po zewnętrznej stronie bioder („kabury pistoletów”). Zazwyczaj jest to twardy typ cellulitu, z niewielkim składnikiem łącznotkankowym i bez nadmiernego zatrzymywania płynów.

4. Cellulit spotykany u kobiet, u których występują również wady innego typu (zez, wady uzębienia, boczno-tylne skrzywienie kręgosłupa, itp.). Trudno określić typowe miejsca formowania się cellulitu. Skóra jest przesuszona, często tworzą się rozstępy. Główną przyczyną powstawania cellulitu u tych kobiet jest ewidentna niewydolność krążenia (w rodzinie zazwyczaj występuje skłonność do tworzenia się żylaków) oraz struktura tkanki łącznej, która ma tendencje do rozciągania się.

1 komentarz:

  1. 3tygodnie temu urodziłam śliczną córeczkę. Całą ciążę stosowałam Colvite i Kolagen Silver. Kupiłam produkty w Polskim Centrum Kolagenu. Smarowałam się cała, brzuszek, piersi, nogi, pośladki itd 2 razy dziennie. Po czym stosowałam oliwkę. I nikt mi nie wmówi, że kolagen nie działa. Skórę mam taką samą jak przed ciążą, gładka bez licznych rozstępów (nie mam brzucha poharatanego jak moja siostra, istna masakra!!!!!). Rozstępy, podwójna skóra - to był mój codzienny myślowy problem. Ale dzięki Silver to było niepotrzebne. Żel kupowałam przez internet albo telefonicznie. Obsługa - godna polecenia, b.szybko otrzymałam paczkę, produkty dobrze zapakowane (o dziwo!!) i co ważne są świeże. Pozdrawiam i polecam nie tylko przyszłym mamusiom, www.kolagen-inventia.pl albo blog www.adelia.com.pl, Naprawdę polecam, Bożena

    OdpowiedzUsuń